Skip to content

Ode aan het publiek

June 21, 2013

Vandaag, een hele sfeer, half over kop gegaan. De show net niet kunnen stelen. Het schild van de pad verhinderde een overheersende overwinning. 

Ik moet toegeven, de laatste tijd ben ik genadeloos mijn laatste restjes lijf en kracht aan het opteren. Al vier weken op een soort typ-trance aan het voortdrijven. Ieder momentjes vrij is er eentje om kleine krachtjes bij te pompen. 

Eigenlijk is heel 2012 – met een relatief ‘kalmere’ nasleep tijdens 2013 – een soort ‘non-thinking-keep-on-going’ overlevingsjaar geweest. Een jaar met aangekondigde maar uitgebleven kankers in de ene familie, echte kankers in de andere, aangekondigde huwelijksverzoeken, uitgebleven huwelijksaanzoeken, grote plannen, warme sociale safety nets die het hoge vallen beperkt deden aanvoelen. Zowel uit verwachte als uit totaal onverwachte hoeken kwamen mooie ondersteuningen. 

Een kluizenaarszomer, een hectisch verderzwemmen, opera stemmen, accordeons, puur gitaarspel e. a. markeerden het ideale dromen en het werkelijke gebeuren. 

Eens te meer, een mens kan wel een stootje verdragen. Slapeloze nachten en overgepresseerd bussen halen, lukte altijd. Steeds opnieuw vroeg ik mij af, wanneer ga ik crashen? Wanneer zal mijn lichaam weigeren het poortje over te springen en het veld te doorhollen? Wonderwel, ik bleef taai resistant. 

Echterwel, ik ben een redelijk grote stront geweest voor mijn omgeving. Nu. Als het mes op uw keel staat, ga je soms recht door zee. Wat ook gebeurde. 

IN IEDER GEVAL, GRAAG WIJD IK DEZE POST AAN HET ‘PUBLIEK DIE OP DE ZIJLIJN HARD STAAN MEE TE JUICHEN! ZO. MIJN BESTE VRIENDEN EN KENNISSEN. MERCI OM ER TE ZIJN. EN OM TWEEDE, DERDE KANSEN TE GEVEN. 

Het schilderij is nog in opbouw. Visuele ondersteuning komt gauw. 

1 2 3 ….4

From → Uncategorized

Leave a Comment

Leave a Reply

